-

2008-12-01 @ 20:35:52 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

BLOGGUTMANING!

1. Hur länge har du bloggat?
Jag har väl bloggat i ett år ungefär.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Det kommer jag inte ihåg, för jag tror inte att jag hade en särskild bild av bloggare då. Men idag år 2008 så är bloggar en del av samhället. Känns lite konstigt. Men det är kul att bloggarna har blivit så populära!

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det var nog Skinheadxbarbiedoll eller Elinas blogg.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
De var lite luddiga, fast så är de väl fortfarande, haha ;)

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Ja.. Jag vet faktiskt inte. Men nog är det några stycken.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar och politiska bloggar)?
De jag läser är väl mest dagboksbloggar/modebloggar/kändisbloggar.

7. Nämn en bloggar som verkar vara väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Skinheadxbarbiedoll, men jag läser den inte längre.

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lika dig, vars blogg du tycker om.
Den är ju svår! Jag tror inte att det finns någon som är väldigt lik mig, iallafall bland de bloggarna som jag tycker om. Eller det kanske finns? Men jag har svårt att jämföra mig med andra människor och personligheter.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Det är väl ingen big deal, gissar jag. Alla mina vänner bloggar ju.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet inte? En del gör nog inte det. Det kan nog bero på att jag faktiskt är en annan person än den där mjukisbyxbruden som de ser i skolan.

11. Har du hittat en fungerade gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Självklart har jag en gräns, man vill inte hänga ut folk hur som helst som man märker att vissa faktiskt gör. Man måste ha respekt för sin familj och sina vänner.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag skulle aldrig blogga om nånting om min familj, om vi har bråkat eller nåt. Man sjunker så jävla lågt när man gör en sån sak. Det är bara en av hundra grejer jag inte skulle blogga om.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Ingen aning.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja.. inte riktigt. Man kanske kan lära sig att personen gillar det och det och sånt. Men jag tror att de flesta bygger upp en bild/personlighet av en bloggare och föreställer sig att de är så som man själv tror.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Jag vet faktiskt inte.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarerna eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Ja. Nån gång. Jag vet faktiskt inte, tänker att jag hur som helst är bättre än den.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Det har jag säkert. Men man måste ju hur som helst stå för det man skriver.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det finns väl inte så mycket nackdelar. Men jag har aldrig i hela mitt liv träffat på eller sett så mycket skit som jag gör på blogg.se.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag är inte säker på ifall jag fortfarande bloggar om två år. I nuläget, så ser jag inga hinder för att fortsätta blogga i två år till. Men man vet ju aldrig vad som händer. Men ifall jag bloggar då så tror jag inte att mitt bloggande har förändrats.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Jag har ingen aning.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är roligt och ibland måste man ju skriva av sig.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsande har betytt för dig?
Det betyder väl inte så mycket för min del.. roligt att läsa bloggar och att få veta saker (och få tips, idéer etc) och läsa om andras åsikter gällande interssanta grejer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback