Hallå!

2009-02-07 @ 21:11:42 Permalink Mitt liv Kommentarer (1) Trackbacks ()

Eftersom Elina frågade efter receptet till tacopizzan ska jag försöka skriva det här, jag går ju aldrig efter nåt recept men det brukar bli bra ändå. Det kan hända att det låter lite otydligt, skriv om ni inte förstår så kan jag försöka förbättra receptet :D

Detta behövs:
Ingredienser till pizzadeg alternativt färdig pizzadeg
Köttfärs
Tacokrydda
Tomat
Paprika
Lök
Creme fraige
Riven ost


Först och främst börjar jag med att göra en pizzadeg, man kan antingen köpa en färdig som man blandar med vatten bara eller så gör man en egen, det blir bra med både och. Sen bryner man köttfärsen och sätter i tacokrydda, det spelar ingen roll om det får stå en stund så det blir kallt (det ska ju ändå in i ugnen sen.) Sedan hackar jag grönsakerna, jag brukar bara vilja ha tomat på min pizza men man kan även ha paprika, lök och så vidare, vad man nu själv gillar. Sen kavlar jag ut degen, så det blir en ganska tunn fyrkant. Vik in kanterna så att inte fyllningen rinner ut. Bred ut köttfärsen, och lägg på grönsakerna. Sen ska ni ta creme fraige och riven ost som ni blandar ihop. Häll sedan ut det över pizzan. Om ni tycker det ser ut att vara lite så kan ni sätta på extra ost, det brukar jag göra och det blir mumma. Sen ska det in i ugnen i 10-15 minuter. Sen är det klart!

Som ni ser nu så har jag inte skrivit hur mycket det behövs av varje, men det är ju väldigt individuellt beroende på hur många man är som ska äta.. Jag brukar som sagt aldrig gå efter nåt recept för jag har inget och det brukar nästan jämt funka bra ändå :)

Kommentarer

Postat av: Cristin

Hejsan!

Vilken fin blogg!

Prenumerera på varandra på bloglovin?

Om du vill det kan du skriva en kommentar till mig och skriva att du lagt till mig så lägger jag till dig så fort jag ser det! =)

Videoinlägg om hur magisk mugg fungerar och konst av min syster pojkvän. Gillar du den?

Ha det bra!

2009-02-07 @ 22:38:57
URL: http://ccristin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback